ESPORT

PewDiePies nya deal – med esportnätverket

av Tobias Lundgren

Svenska Felix ”PewDiePie” Kjellberg är redan en av de starkast lysande stjärnorna på Youtube.
Nu ska han hjälpa esport-organisationen Major League Gaming (MLG) locka tittare då han tar sin serie ”BroKen” till nätverket.
– Den här typen av dealar är ett exempel på den sortens talang vi har som kommer gå med i mlg.tv, säger programansvarige Ryan ”Fwiz” Wyatt till Variety.

Kjellberg, som har över 30 miljoner prenumeranter och 4,7 miljarder visningar på Youtube, går därmed in på esport-territorium när hans show hamnar under MLG-flagg. I programmet ”BroKen” kommer PewDiePie och kompisen Kenneth Morrison diskutera en rad ämnen rörande datorspelande och Youtube-trender.
Med start i dag kan tittare se programmet på MLG.tv, via appen till Apple-produkter, Android, Xbox One och 360.
Organisationen Major League Gaming, som främjar esporten i USA, har funnits sedan 2002. Förra året startade de streamingavdelningen MLG.tv

 

Gilla vår nya Esport-sajt på Facebook och Twitter.

Kom med tips hur vi kan förbättra oss och vinn Dreamhack Stockholm-biljetter – Klicka här!

Facebook

Arkiv

Om oss

Tf redaktör: Simon Engstrand
Tf chefredaktör och ansvarig utgivare: Sofia Olsson Olsén
Stf ansvarig utgivare: Lena Mellin
Tips: esport@aftonbladet.se

Sälj

Kontakt på Aftonbladets annonsavdelning: Mikael Rådö, 070 161 99 93 Kontakt för partner-samarbeten: Pontus Ogebjer

Info

Läs mer: Integritetspolicy Om annonser
Besöksadress: Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm Telefon växel: 08 725 20 00 Kontakt: förnamn.efternamn@aftonbladet.se
Org.nr: 556100-1123 Momsregistreringsnr: SE 556100-11230
© Aftonbladet Esport